Dobrze że to tylko 100 km.. Ehh żal mi ludzi którzy dorabiają się kosztem nieszczęścia innych..
prosty układ wydechowy a głośność diesla
Zwiń
X
-
prosty układ wydechowy a głośność diesla
witam,
Mam pytanie do was: czy prosty układ wydechowy w octavii I 1.9 tdi, zastosowanie strumienicy zamiast katalizator i wstawienie wydechu ULTER sport o szerokość 100mm ma sens? Czy diesel będzie chodził głośniej? Czy nie uszkodzi to silnika? Czy nie przysporzy to problemów szybszej eksploatacji silnika? Co na to Polski kodeks ruchu drogowe, istnieje jakiś przepis zabraniający takich ekskrementów?
Od razu odpowiem na pytanie które na 100% padnie: po co mi to? ponieważ chce żeby moja skoda była słyszana i lubię jak auto chodzi naprawdę głośno.
Aaa, wiem że to niemożliwe żeby były wystrzały z wydechu ale czy mógłby mi ktoś mądry wytłumaczyć dlaczego one powstają? czy to jest spowodowane tym że w autach WRC nie ma katalizatora który dopala te resztki paliwa, i ona po opuszczeniu układu wydechowego wydają takie wystrzały?
Pozdrawiam i z góry dziękuje
-
-
Strumienicę odpuść sobie - wstaw zamiast tego zwykłą rurkę. Wstawić wydech możesz, głośniejszy nieco będzie, zyska "pomruk"
Co do wystrzałów z wydechu - to ustawienie wyprzedzenia zapłonu, w samochodach rajdowych jest bardzo wyżyłowane :diabelski_usmiech Zauważ też, że w rajdach często korzystają z paliwa nieco wzbogacanego, to wszystko również ma wpływ na efektowne "bum" z wydechu Ale odradzam tworzenie takich cudów, bo na seryjnym silniku, kolektorze i układzie wydechowym wszystko pójdzie się kochać po paru kilometrach :twisted:Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piter.zaAaa, wiem że to niemożliwe żeby były wystrzały z wydechu ale czy mógłby mi ktoś mądry wytłumaczyć dlaczego one powstają? czy to jest spowodowane tym że w autach WRC nie ma katalizatora który dopala te resztki paliwa, i ona po opuszczeniu układu wydechowego wydają takie wystrzały?
i jeszcze jest szereg innych mozliwosci co jest oczywiscie tajemnica tunerow i zespolów rajdowychSPRZEDAM TANIO
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez octaviawrcpiter.za napisał/a:
Aaa, wiem że to niemożliwe żeby były wystrzały z wydechu ale czy mógłby mi ktoś mądry wytłumaczyć dlaczego one powstają? czy to jest spowodowane tym że w autach WRC nie ma katalizatora który dopala te resztki paliwa, i ona po opuszczeniu układu wydechowego wydają takie wystrzały?
wystrzały sa efektem zastosowania albo programu podtrzymania cisnienia w turbine (po to zaby tubrina wciaz sie kreciła na wysokich obrotach i byla bliska max siły doładowania), albo przez zastosowania systemu cut off czyli odciecia dawki paliwa przy zmiane biegów sekwencyjnie bez odjecia gazu (but w podlodze.)
i jeszcze jest szereg innych mozliwosci co jest oczywiscie tajemnica tunerow i zespolów rajdowych
Oczywiście tylko na PB 98, a na PB 99 Reacing dawał nawet ogniem na 20cm. :diabelski_usmiechW Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
piter.za, odpuscil bym tlumik Ultera bo przytka Ci wydech
lepiej poszukaj dobrej firmy i zrob na zamowienie tlumik przelotowy
do tego zamiast kata rura i bedzie git,mozesz sie jeszcze pokusic o caly wydech na 2,5 lub 2,75 cala
Komentarz
-
-
jesli chcesz miec glosno to zrob sobe 'megafon'.
nierdzewke kupisz bez problemu, spawacza dobrego tez powinienes znalezc.
a strzaly w samchodach WRC biora sie tez z duzego czasu wspolotwarcia zaworow ssacych i wydechowych' ... w TDi odpusc sobie takie ekserymenty.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Re: prosty układ wydechowy a głośność diesla
Zamieszczone przez piter.zaCo na to Polski kodeks ruchu drogowe, istnieje jakiś przepis zabraniający takich ekskrementów?
Merytorycznie: jeśli diesla pozbawić w ogóle wydechu to, o dziwo jest on zdecydowanie cichszy od benzyny (również bez wydechu). Tak więc jeśli chcesz mieć głośne auto to wywal katalizator i daj jeden tłumik przelotowy na końcu. Jam mam u siebie (2.0TDI w Altei) dwa przelotowe i jest dość cicho. Powiedziałbym, że sporo ciszej niż w aucie typu seryjny Polonez.
Wracając do ekskrementów :lol: to owszem jest jakiś przepis odnoszący się dozwolonej głośności (pogooglaj) ale dieslem raczej się nie załapiesz.Orełek
---------------------
Altea FR BMN++ , Octavia ASZ+
Komentarz
-
-
czy na pustym tłumiku jest lepsza akustyka wydechu?? czyli do 200 kuca seria wystarcza bo mam plany w najblizszym czasie wladowac 216
+ turbo arl lub asz +Fmic z iveco daly 2.8 ale to racze nie da 200 kuca i nawet w tyle nie celuje. A przelot na takich podzespołach da mi coś? bo jak by nie patrzeć to to będzie wolny wydech nieliczac pustej puszki na końcu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafał88ocpw najblizszym czasie wladowac 216
+ turbo arl lub asz +Fmic z iveco daly 2.8
Jeśli już musisz do wymień końcowy tłumik na inny.W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafał88ocpczy na pustym tłumiku jest lepsza akustyka wydechu?? czyli do 200 kuca seria wystarcza bo mam plany w najblizszym czasie wladowac 216
+ turbo arl lub asz +Fmic z iveco daly 2.8 ale to racze nie da 200 kuca i nawet w tyle nie celuje. A przelot na takich podzespołach da mi coś? bo jak by nie patrzeć to to będzie wolny wydech nieliczac pustej puszki na końcusuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz