prosty układ wydechowy a głośność diesla

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • carwer
    Classic
    • 2012
    • 2

    prosty układ wydechowy a głośność diesla

    Dobrze że to tylko 100 km.. Ehh żal mi ludzi którzy dorabiają się kosztem nieszczęścia innych..
  • piter.za
    Classic
    • 2010
    • 8

    #2
    prosty układ wydechowy a głośność diesla

    witam,

    Mam pytanie do was: czy prosty układ wydechowy w octavii I 1.9 tdi, zastosowanie strumienicy zamiast katalizator i wstawienie wydechu ULTER sport o szerokość 100mm ma sens? Czy diesel będzie chodził głośniej? Czy nie uszkodzi to silnika? Czy nie przysporzy to problemów szybszej eksploatacji silnika? Co na to Polski kodeks ruchu drogowe, istnieje jakiś przepis zabraniający takich ekskrementów?

    Od razu odpowiem na pytanie które na 100% padnie: po co mi to? ponieważ chce żeby moja skoda była słyszana i lubię jak auto chodzi naprawdę głośno.

    Aaa, wiem że to niemożliwe żeby były wystrzały z wydechu ale czy mógłby mi ktoś mądry wytłumaczyć dlaczego one powstają? czy to jest spowodowane tym że w autach WRC nie ma katalizatora który dopala te resztki paliwa, i ona po opuszczeniu układu wydechowego wydają takie wystrzały?

    Pozdrawiam i z góry dziękuje

    Komentarz

    • McGan
      RS
      • 2010
      • 3573
      • Superb III (3V3)

      #3
      Strumienicę odpuść sobie - wstaw zamiast tego zwykłą rurkę. Wstawić wydech możesz, głośniejszy nieco będzie, zyska "pomruk"

      Co do wystrzałów z wydechu - to ustawienie wyprzedzenia zapłonu, w samochodach rajdowych jest bardzo wyżyłowane :diabelski_usmiech Zauważ też, że w rajdach często korzystają z paliwa nieco wzbogacanego, to wszystko również ma wpływ na efektowne "bum" z wydechu Ale odradzam tworzenie takich cudów, bo na seryjnym silniku, kolektorze i układzie wydechowym wszystko pójdzie się kochać po paru kilometrach :twisted:
      Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
      Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

      Komentarz

      • octaviawrc
        Rider
        • 2007
        • 337
        • Octavia III combi (5E5)
        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        #4
        Zamieszczone przez piter.za
        Aaa, wiem że to niemożliwe żeby były wystrzały z wydechu ale czy mógłby mi ktoś mądry wytłumaczyć dlaczego one powstają? czy to jest spowodowane tym że w autach WRC nie ma katalizatora który dopala te resztki paliwa, i ona po opuszczeniu układu wydechowego wydają takie wystrzały?
        wystrzały sa efektem zastosowania albo programu podtrzymania cisnienia w turbine (po to zaby tubrina wciaz sie kreciła na wysokich obrotach i byla bliska max siły doładowania), albo przez zastosowania systemu cut off czyli odciecia dawki paliwa przy zmiane biegów sekwencyjnie bez odjecia gazu (but w podlodze.)
        i jeszcze jest szereg innych mozliwosci co jest oczywiscie tajemnica tunerow i zespolów rajdowych
        SPRZEDAM TANIO

        Komentarz

        • Udesky
          RS
          • 2007
          • 1692
          • Octavia I (1U2)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Zamieszczone przez octaviawrc
          piter.za napisał/a:
          Aaa, wiem że to niemożliwe żeby były wystrzały z wydechu ale czy mógłby mi ktoś mądry wytłumaczyć dlaczego one powstają? czy to jest spowodowane tym że w autach WRC nie ma katalizatora który dopala te resztki paliwa, i ona po opuszczeniu układu wydechowego wydają takie wystrzały?

          wystrzały sa efektem zastosowania albo programu podtrzymania cisnienia w turbine (po to zaby tubrina wciaz sie kreciła na wysokich obrotach i byla bliska max siły doładowania), albo przez zastosowania systemu cut off czyli odciecia dawki paliwa przy zmiane biegów sekwencyjnie bez odjecia gazu (but w podlodze.)
          i jeszcze jest szereg innych mozliwosci co jest oczywiscie tajemnica tunerow i zespolów rajdowych
          W moim starym Golfie 2 1.8i na LPG, wystarczyło wyrzucić wszelkie tłumiki i katalizator. Został końcowy tłumik z Remusa, który miał już parę lat i przy schodzeniu z wysokich obrotów strzelał jak dziki. :szeroki_usmiech
          Oczywiście tylko na PB 98, a na PB 99 Reacing dawał nawet ogniem na 20cm. :diabelski_usmiech
          W Polsce nie ma kryzysu.
          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

          Komentarz

          • Andrzej Z.
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 710
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

            #6
            piter.za, odpuscil bym tlumik Ultera bo przytka Ci wydech
            lepiej poszukaj dobrej firmy i zrob na zamowienie tlumik przelotowy
            do tego zamiast kata rura i bedzie git,mozesz sie jeszcze pokusic o caly wydech na 2,5 lub 2,75 cala
            CDS-AutoSpa

            AXR TDI+
            Perfect Service by DobryGrześWawa
            ET-14,352

            Komentarz

            • piter.za
              Classic
              • 2010
              • 8

              #7
              dobry tłumik to znaczy jakiej firmy? sprecyzujmy

              Komentarz

              • rss
                L&K
                • 2009
                • 1098

                #8
                jesli chcesz miec glosno to zrob sobe 'megafon'.
                nierdzewke kupisz bez problemu, spawacza dobrego tez powinienes znalezc.

                a strzaly w samchodach WRC biora sie tez z duzego czasu wspolotwarcia zaworow ssacych i wydechowych' ... w TDi odpusc sobie takie ekserymenty.
                kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                _________________________________________
                Do sprzedania:
                komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                zaciski do hamulcow 280mm.

                Komentarz

                • Orełek
                  Classic
                  • 2008
                  • 30

                  #9
                  Re: prosty układ wydechowy a głośność diesla

                  Zamieszczone przez piter.za
                  Co na to Polski kodeks ruchu drogowe, istnieje jakiś przepis zabraniający takich ekskrementów?
                  Sorry nie mogłem się powstrzymać jak to przeczytałem uchar
                  Merytorycznie: jeśli diesla pozbawić w ogóle wydechu to, o dziwo jest on zdecydowanie cichszy od benzyny (również bez wydechu). Tak więc jeśli chcesz mieć głośne auto to wywal katalizator i daj jeden tłumik przelotowy na końcu. Jam mam u siebie (2.0TDI w Altei) dwa przelotowe i jest dość cicho. Powiedziałbym, że sporo ciszej niż w aucie typu seryjny Polonez.
                  Wracając do ekskrementów :lol: to owszem jest jakiś przepis odnoszący się dozwolonej głośności (pogooglaj) ale dieslem raczej się nie załapiesz.
                  Orełek
                  ---------------------
                  Altea FR BMN++ , Octavia ASZ+

                  Komentarz

                  • rafał88ocp
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 164

                    #10
                    ja mam już rurkę zamiast kata myślę teraz czy niewykastrowac tłumika końcowego i zostawić tylko puchę ma ktoś tak może, jest w ogóle głośno ?? w sumie to nie chodzi mi o ryk tylko efektywne odprowadzanie spalin. Co myślicie o tym pomyśle??
                    MOJA http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38010

                    Komentarz

                    • Udesky
                      RS
                      • 2007
                      • 1692
                      • Octavia I (1U2)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez rafał88ocp
                      efektywne odprowadzanie spalin
                      Seryjny układ daję radę do ok 200KM, więc raczej nie ma sensu.
                      W Polsce nie ma kryzysu.
                      Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                      Komentarz

                      • rafał88ocp
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 164

                        #12
                        czy na pustym tłumiku jest lepsza akustyka wydechu?? czyli do 200 kuca seria wystarcza bo mam plany w najblizszym czasie wladowac 216
                        + turbo arl lub asz +Fmic z iveco daly 2.8 ale to racze nie da 200 kuca i nawet w tyle nie celuje. A przelot na takich podzespołach da mi coś? bo jak by nie patrzeć to to będzie wolny wydech nieliczac pustej puszki na końcu
                        MOJA http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38010

                        Komentarz

                        • Udesky
                          RS
                          • 2007
                          • 1692
                          • Octavia I (1U2)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez rafał88ocp
                          w najblizszym czasie wladowac 216
                          + turbo arl lub asz +Fmic z iveco daly 2.8
                          No to będziesz miał tak jak ja. Brak kata ci wystarczy.
                          Jeśli już musisz do wymień końcowy tłumik na inny.
                          W Polsce nie ma kryzysu.
                          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                          Komentarz

                          • piramida
                            RS
                            • 2009
                            • 12222
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            Zamieszczone przez rafał88ocp
                            czy na pustym tłumiku jest lepsza akustyka wydechu?? czyli do 200 kuca seria wystarcza bo mam plany w najblizszym czasie wladowac 216
                            + turbo arl lub asz +Fmic z iveco daly 2.8 ale to racze nie da 200 kuca i nawet w tyle nie celuje. A przelot na takich podzespołach da mi coś? bo jak by nie patrzeć to to będzie wolny wydech nieliczac pustej puszki na końcu
                            na wolnym wydechu szybciej się wkręca ale wiadomo ze do 200PS seryjny wydech starcza, wywal tylko kata i bedzie git :wink:
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz

                            Pracuję...